Οι εποχές όπου αρκούσε να είσαι καλός γιατρός έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Σήμερα εάν θέλετε το ιατρείο σας να έχει ένα σύγχρονο επαγγελματικό ανταγωνιστικό προφίλ στον τομέα του, οφείλετε να σκεφτείτε σοβαρά - εάν δεν το έχετε κάνει έως τώρα - να βάλετε σε εφαρμογή κάποιες κινήσεις, που θα ενισχύσουν άμεσα την εικόνα του. Αυτές οι κινήσεις δεν πρέπει να είναι ούτε τυχαίες ούτε διάσπαρτες στον χρόνο, αλλά να εντάσσονται σε ένα ειδικά σχεδιασμένο για το ιατρείο σας marketing plan (πάντα εντός της υπάρχουσας νομοθεσίας περί διαφημίσεων στον Ιατρικό χώρο).

Ας δούμε μαζί κάποιες βασικές προτάσεις, που θα υποστηρίξουν και θα δώσουν την απαραίτητη ώθηση στη λειτουργία του ιατρείου σας:

  1. Δημιουργία Ιστοσελίδας
    H online παρουσία του Ιατρείου σας θεωρείται πλέον αυτονόητη. Πολλοί ασθενείς και υποψήφιοι πελάτες σας, πριν κλείσουν ένα ραντεβού, θα ψάξουν για γιατρούς στην περιοχή τους online και εφόσον υπάρχει ιστοσελίδα και εμφανιστεί μπροστά τους, έχετε πολλές πιθανότητες να κερδίσετε έναν νέο πελάτη. Θα σας γνωρίσει μέσα από την ιστοσελίδα σας και θα δει τον χώρο και τις υπηρεσίες σας.
  2. Παρουσία στα Social Media
    Τα Social Media αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο επικοινωνίας με τον κόσμο, στον οποίο απευθύνεται το ιατρείο σας. Είναι ένα σημαντικό μέσο για να μιλήσετε για τις υπηρεσίες σας, να λύσετε απορίες, να ακούσετε σχόλια, να ενημερώσετε για προσφορές σας κ.ο.κ.. Επίσης, δημιουργούν ένα πιο ανθρώπινο προφίλ που χρειάζεται κάθε Ιατρείο, πέρα από το ψυχρά επιστημονικό. Κάποιες φορές, μια απλή καλημέρα, που γράφετε στο Facebook, μπορεί να λειτουργήσει ενθαρρυντικά για κάποιον, που φοβάται τις εξετάσεις και τους γιατρούς και ζητάει μία πιο ζεστή προσέγγιση
  3. Χρήση Email Marketing
    Ένα ιδιαίτερα καλό μέσο για να διατηρήσετε επαφή με τους πελάτες σας, ακόμα και εάν έχουν ολοκληρώσει μία θεραπεία, είναι το email marketing. Αφού δώσει ο πελάτης σας την απαραίτητη παραίνεση και το email του, θα μπορείτε να του στέλνετε συστηματικά χρήσιμες πληροφορίες, αντίστοιχες με τις υπηρεσίες του Ιατρείου σας ή σημαντικές εξελίξεις στον Ιατρικό κόσμο ή ενημέρωση για προσφορές κ.ο.κ.. To email marketing είναι το μέσο - σύνδεσμος επικοινωνίας σας, που αναδεικνύει κυρίως τη ζωντανή φυσιογνωμία του ιατρείου σας, που συνεχώς εξελίσσεται, προοδεύει, ενημερώνεται και ενημερώνει, φροντίζει.
  4. Follow-up με τον ασθενή
    Όπως είπαμε, τα social media είναι το σύγχρονο μέσο επικοινωνίας, αλλά για ένα σωστό follow up με τον ασθενή, το τηλέφωνο δεν έχει χάσει τη δυναμική του. Δείχνει ανθρώπινο ενδιαφέρον το να καλέσετε μετά από 10 ημέρες τον πελάτη σας για να τον ρωτήσετε, εάν του πέρασε η ίωση. Δείχνει φροντίδα να του υπενθυμίσετε μετά από 6 μήνες την ανάγκη για ένα check up. Δείχνει οικειότητα να του δώσετε τις ευχές σας τα Χριστούγεννα ή το Πάσχα (αυτό μπορεί να γίνει και μέσω email).
  5. Αρθρογραφία σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα
    Μιλήσαμε για το ανθρώπινο προφίλ, για τη ζεστή προσέγγιση, για μία καλημέρα. Πάνω απ’ όλα, όμως, είστε επιστήμονας. Είστε ο γιατρός, στον οποίο ο ασθενής θα εμπιστευθεί το πρόβλημά του, ελπίζοντας να βρει τη θεραπεία του. Αυτό σημαίνει ότι έχει σημασία όχι μόνο να είστε πάντα ενημερωμένος στον τομέα σας, που θα το κάνατε ούτως ή άλλως ως επαγγελματίας, αλλά και να φαίνεται.
    Τα άρθρα σας σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενισχύουν ουσιαστικά το επιστημονικό σας προφίλ, δημιουργώντας ένα ευρύτερο επαγγελματικό κύρος γύρω από το πρόσωπο και την ειδικότητά σας.
  6. Χρήση νέων τεχνολογιών και εξοπλισμού
    Όπως τα επιστημονικά σας άρθρα θα «μιλήσουν» για εσάς, έτσι και ο σύγχρονος εξοπλισμός θα δώσει τη σωστή εικόνα για το Ιατρείο σας. Οι νέες τεχνολογίες κάνουν δυνατές τις νέες θεραπείες κάθε ασθένειας. Η εικόνα του εξοπλισμού στην ιστοσελίδα σας ή στα social media που χρησιμοποιείτε επιβεβαιώνει το πόσο οι υπηρεσίες σας συμβαδίζουν με τις τελευταίες εξελίξεις. Αυτό το στοιχείο δημιουργεί ένα δυνατό αίσθημα εμπιστοσύνης στον ασθενή, που νιώθει ότι θα του παρέχετε την καλύτερη δυνατή φροντίδα για το πρόβλημα υγείας του.
  7. Διοργάνωση εκδηλώσεων
    Η διοργάνωση μια ημερίδας μπορεί να έχει ένα πιο επιστημονικό ή πιο γενικό θέμα ανάλογα με την ειδικότητα του κάθε γιατρού. Παράδειγμα: ένας καρδιολόγος μπορεί να μιλήσει για τις τελευταίες εξελίξεις στην πρόληψη των εμφραγμάτων, αλλά μπορεί να μιλήσει και για το ρόλο της σωστής διατροφής και άσκησης για μία δυνατή καρδιά. Αυτό φέρνει τον ιατρό σε ζωντανή επαφή με τον ασθενή του, με συγγενείς αυτού ή με ένα ευρύτερο κοινό. Σε αυτή την ημερίδα, ανάλογα με το θέμα, θα δοθεί μία επιστημονική διάσταση, στην οποία το κοινό θα έχει άμεσα τη δυνατότητα να θέσει τις απορίες του. Αυτή η αλληλεπίδραση είναι πολύ σημαντική, γιατί βγάζει τον ιατρό από το ιατρείο του, αναδεικνύει το κοινωνικό του προφίλ και κάνει δυνατή και προσβάσιμη την ενημέρωση στην κοινωνία, ιδιαίτερα σε θέματα αντιμετώπισης και πρόληψης. Επίσης, πέρα από τα πιο σύγχρονα μέσα, θα θέλαμε να αναφερθούμε σε δύο ακόμα απαραίτητα στοιχεία, για ευχάριστη - όσο γίνεται υπό τις συνθήκες -ατμόσφαιρα στο ιατρείο σας. Αν και δευτερεύουσας σημασίας, παίζουν ασυνείδητα πρωτεύον ρόλο στην ψυχολογία του ασθενή σας.
  8. Ευχάριστο περιβάλλον, φωτεινό και χαρούμενο
    Συνήθως, όταν ο ασθενής έρχεται στο ιατρείο, νιώθει αγχωμένος και φοβισμένος. Μερικά στοιχεία στο χώρο θα μπορούσαν να λειτουργήσουν χαλαρωτικά στην ψυχολογία του, όπως παλ χρώματα στους τοίχους, λουλούδια στη ρεσεψιόν, ένα καλαίσθητο μπιμπελό στο τραπέζι, κάποια περιοδικά για την ιατρική (και όχι μόνο) που θα του κρατήσουν παρέα στο χρόνο αναμονής του κ.ο.κ.. Η σοβαρή πλευρά της ειδικότητάς σας δε χρειάζεται να έχει πάντα χρώμα γκρι.
  9. Ευγενικό και φιλικό προσωπικό
    Τι καλύτερο για έναν άνθρωπο, που ετοιμάζεται να κάνει μία σοβαρή εξέταση ή που περιμένει με αγωνία μία απάντηση, από μία γυναίκα ή έναν άνδρα στο προσωπικό, που θα τον καλωσορίσει με χαμόγελο, ευγένεια και ήρεμη αυτοπεποίθηση; Δεν είναι τυχαίο ότι η συχνότερη λέξη που χρησιμοποιείται στα ιατρικά κείμενα, πέραν της λέξης «θεραπεία», είναι η λέξη «φροντίδα». Κλείνοντας, θα θέλαμε να σας πούμε ένα ευχαριστώ, γιατί επιτελείτε μία ιδιαίτερα σημαντική υπηρεσία στην κοινωνία και τον άνθρωπο.

Αυτές ήταν μερικές ιδέες Μάρκετινγκ που μπορείτε να εφαρμόσετε στο Ιατρείο σας. Κάποιες απαιτούν περισσότερη δουλειά από κάποιες άλλες. Ξεκινήστε με αυτές που σας φαίνονται πιο εύκολες να εφαρμόσετε.

Επιτρέψτε μας να ενισχύσουμε το έργο σας, δίνοντάς σας τα εργαλεία και εξοπλισμό που χρειάζεστε, για να φέρετε πιο κοντά τη γνώση σας στην κοινωνία, και την θεραπεία σας στον ασθενή.

Στο Medical.gr θα βρείτε μια μεγάλη ποικιλία μηχανημάτων και εξοπλισμού για κάθε ειδικότητα Ιατρείου, που σίγουρα θα καλύψουν τις ανάγκες σας.

Για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία θα χαρούμε να σας εξυπηρετήσουμε.

Η ομάδα της Medical.gr